Nominera till årets fackliga hjältedåd

Nominera till Årets Fackliga Hjältedåd 2024!

Årets Fackliga Hjältedåd är en utmärkelse som delas ut till en grupp eller en person som gjort en betydande insats inom facket det senaste året. Kriterier för utmärkelsen är att gruppen eller personen varit aktiva inom något av LO-förbunden och är under 30 år. Vem som helst kan skicka in en nominering.

När ni nominerar era hjältar/hjälte är det viktigt att ni skriver en motivering till varför gruppen eller personen bör få priset. Nomineringar utan motivering kommer vara ogiltiga.

Nomineringarna ska vara LO tillhanda senaste den 23 februari 2024. Efter nomineringstidens utgång inleder en jury sitt arbete med att utse finalister och en vinnare av Årets Fackliga Hjältedåd.

Finalisterna kommer att uppmärksammas i förväg och vinnaren tillkännages på LOs Ungforum den 10-12 april 2024.

Nominera genom att klicka här.