Inbjudan till arbetsmiljödag

Välkommen till årets arbetsmiljödag - vi hoppas vi får en lärorik och inspirerande dag.

Datum: 20 oktober klockan 09.30–16.00. Vi startar klockan 09.00 med avprickning samt kaffe och fralla

Plats: Växjö Folkhögskola (Futurum), Ljungadalsgatan 2D i Växjö

Målgrupp: Regionala skyddsombud, huvudskyddsombud, skyddsombud, ledamöter i skyddskommittéer, ombudsmän, samt övriga intresserade.

Tema: Det goda arbetet i en ny tid – en hel människa ett helt arbetsliv!
Hur kan vi bevara hälsan, arbetsglädje och individuell utveckling i samklang med verksamheternas utveckling i ett föränderligt arbetsliv och samhälle? Carola Löfstrand, projektledare och utredare LO, går igenom programmet (Det goda arbetet i en ny tid) som bidrar till en vitalisering av arbetsmiljöfrågorna från flera olika perspektiv för att alla ska kunna, orka och vilja jobba ett helt arbetsliv. Inom ramen för programmet ligger även inflytandefrågor och digitaliseringens effekter på arbetslivet.
Detta borde aldrig ha hänt
Anders Wallberg, polis, föreläser bland annat om den hemska olyckan på Kolmårdens djurpark där dödsolycka skedde inne i varghägnet. Anders går igenom processen när arbetsmiljöbrott utreds.

Ekonomi: Respektive organisation/företag svarar för eventuell förlorad arbetsförtjänst och resekostnader enligt förtroendemannalagen §7.

Anmälan: lo-smalandblekinge@lo.se.

Välkomna!