Idag startar vi tidningen Hela Östra Småland

Opinionsbildning Efter nästan ett år utan papperstidningen Östra Småland kommer tidningen idag tillbaka i digital form och under nytt namn – Hela Östra Småland!

I dag är det nästan på dagen ett år efter att Gota Media la ner tidningarna Östra Småland och Nyheterna. Det tråkiga beslutet om nedläggning ledde till att fackföreningsrörelsen och Socialdemokraterna beslutade sig för att utreda möjligheterna om att starta en ny tidning, Hela Östra Småland. Konceptet är en digital tidning utan pappersutgivning, som inte är beroende av annonser utan av prenumeranter. Målsättningen för tidningen är att skapa en relation med läsarna.

Hela Östra Småland är en nyhetstidning för hela Kalmar län. De som väljer att prenumerera får en digital tidning en gång i veckan och tillgång till en hemsida med uppdaterade nyheter varje dag. Vi hoppas att detta är starten på en värdefull utveckling.

Tidningen kommer vara helt öppen till en början men efterhand kommer visst material att låsas. För den som väljer att bli prenumerant kommer tidningen att kosta 1 kr för resten av året (om man vill testa) och därefter kommer den kosta 49 kr i månaden. Man behöver inte binda upp sig för ett helt år utan bestämmer själv.

Mer information finns på www.helaostrasmaland.se. Vill man teckna en prenumeration så går det också att anmäla sitt intresse via nytidning@helaostrasmaland.se. Vi uppmanar också till att följa Hela Östra Småland på Facebook.

Idag, den 3 november 2020, kommer första numret att ges ut – håll utkik!