Facket direkt facketdirekt.nu

Tvärfackliga studier i Småland och Blekinge

Facklig utbildning Fackliga studier är en förutsättning både för att upprätthålla en hög organisationsgrad men även för att fylla på med fackligt förtroendevalda i framtiden.

I studiebroschyren finns våra medlemsutbildningar som är basen och det är glädjande att vi har kunnat ställa om till digitala distansutbildningar så att vi kan erbjuda ett likvärdigt utbud 2021 som tidigare år. Dessutom finns där LO-ung utbildningar, funktionsutbildningar, arbetsmiljöutbildningar och insikter.

Viktig information gällande covid-19

Vår förhoppning är att kunna börja genomföra fysiska utbildningar under hösten – men vi vet ännu inte när en eventuell övergång kan ske. Därför kommer vi börja höstens utbildningar i digital form och meddelar när vi kan ställa om till fysiska utbildningar. OM det inte blir några fysiska utbildningar alls kommer samtliga utbildningarna istället bli digitala.

• Studiekatalogen för våren 2021 års tvärfackliga studier i LO-distriktet i Småland och Blekinge. Ladda ned här.
  • Studiekatalogen för hösten 2021 års tvärfackliga studier i LO-distriktet i Småland och Blekinge. Ladda ned här.
  • Anmälningsblankett till tvärfackliga utbildningar (medlemsutbildningar, funktionsutbildningar, insikter & pedagogisk grundutbildning för fackliga handledare). Ladda ned här.
  • Anmälningsblankett och betalningsbekräftelse för arbetsgivare till bättre arbetsmiljö, systematisk arbetsmiljöarbete samt organisatorisk och social arbetsmiljö. Ladda ned här.
  • Anmälningsblankett och betalningsbekräftelse för oreglerad arbetstidm skiftarbete & hälsa, HSO-utbildning, belastningsskador & ergonomi, kemiska hälsorisker, ett sjukärende steg för steg samt rehabilitering och CE-märkning för maskiner & riskbedömning. Ladda ned här.
  • Anmälningsblankett till LO UNG-utbildningar. Ladda ned här.