Digitala distansutbildningar hösten 20

Facklig utbildning Eftersom att vi fortsatt inte kan träffas kommer erbjuda digitala distansutbildningarna för hösten 2020.

Med anledning av Covid-19 tillsammans med Folkhälsomyndighetens rekommendationer så kommer vi inte kunna hålla fysiska utbildningar där vi kan ses. Därför har LO beslutat att ställa om utbildningsverksamheten till digitala distansutbildningar till och med 31 december, så vida inte rekommendationerna ändras.

Det innebär att medlemsutbildningarna vi kör tillsammans med ABF, våra egna Ung-utbildningarna och Facket försäkrarutbildningarna istället kommer bli digitala distansutbildningar. Vi håller just nu på att ställa om och vi utbildar handledarna i att kunna hålla sina respektiva utbildningar digitalt. Vi inventerar också hur många utbildningar vi kommer att kunna genomföra och så snart vi kan kommer vi skicka ut en reviderad studiekatalog där höstens digitala distansutbildningar finns med.

Utbildningarna Facklig introduktion, Grundläggande facklig medlemsutbildning (Medlem i facket) och Grundläggande facklig-politisk medlemsutbildning (Medlem i facket 2) omfattas av stipendiefonden och kommer även kunna användas när utbildningarna blir digitala distansutbildningar.