Måndagsklubben - en webbsänt samtalsserie

Måndagsklubben är en webbsänd samtalsserie i coronatider, i samarbete mellan ABF och LO. Den utgår från den verklighet LO-förbundens medlemmar möter i krisens spår, och du som tittare är en del av samtalet genom dina frågor och synpunkter.

Foto:Viktor Rasjö

I det första avsnittet pratar vi med Kommunals ordförande Tobias Baudin om varför så många som anses ha ett samhällsviktigt arbete får så lite betalt. I kommande avsnitt pratar vi vidare om bland annat vilka arbeten som värderats högt genom historien, och om man verkligen kan säga att någons arbete inte är samhällsviktigt. Varmt välkomna att se avsnittet live på Facebook eller i efterhand på YouTube.

Det första avsnittet är att betrakta som ett pilotavsnitt där vi söker oss fram, återkom gärna till ABFs förbundsexpedition med synpunkter på arrangemanget och hur det kan utvecklas för att vara ett bra stöd till det lokala folkbildningsarbetet.

När: måndag den 4 maj klockan 18–19. Mer information kommer i Facebookevenemanget.

Kontakt: Zaynab Ouahabi, nationell samordnare Gör din röst hörd, ABFs förbundsexpedition, e-post:Zaynab.ouahabi@abf.se eller telefon: 08-613 50 36