020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Småland och Blekinge

Studio Ståndpunkt med Patrick Roselin

I dagens avsnitt gästas vi av Patrick Roselin som är ansvarig för Facket Försäkrar på LO-kansliet.

Dreamhack summer 2019

På Dreamhack summer som anordnas i Jönköping 15-17 juni samlas mellan 20 000-30 000 människor från hela världen för att spela datorspel.

Studio Ståndpunkt med Sandra Danielsson

I det tredje avsnittet av Studio Ståndpunkt gästas vi av Sandra Danielsson som är verksamhetskoordinator på LO-distriktet i Småland och Blekinge.

LOs valfilm med Johan Danielsson

Rösta för trygghet för vanligt folk den 26 maj. För att svenska kollektivavtal ska gälla i Sverige, för att ta tillbaka kontrollen över samhällsutvecklingen och värna om fackliga fri- och rättigheter i Europa.

Stora skillnader i faktisk månadslön - arbetarkvinnor tjänar minst i hela landet

En arbetarkvinna i Kronberg tjänar 21 099 kr mindre i månaden jämfört med en man i ett tjänstemannayrke. Den faktiska månadslönen för arbetarkvinnor i Kronoberg är lägst i landet. Det visar den sjätte upplagan av LOs rapport Sveriges jämställdhetsbarometer. Nu vill LO se fler reformer för ökad ekonomisk jämställdhet.

LO Fakta - Arbetslivet i siffror

LO-Fakta

LO Play

Har du rätt till pengar som du inte känner till?

Jobbar du på en kollektivavtalsansluten arbetsplats? Om du skadar dig i anslutning till jobbet kan du ha rätt till extra ersättning.

Nyhetsbrev från LO
Prenumerera på LOs nyhetsbrev