020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Småland och Blekinge

Skyddsombudens dag

Idag firas de riktiga superhjältarna och LO-facken i vårt distrikt har varit aktiva under skyddsombudens dag.

Facket försäkrar - Föräldrapenningtillägget som ger dig råd

Ett föräldrapenningtillägg ger dig 10 procent extra när du är föräldraledig, förutom den ersättning du redan får från Försäkringskassan. Och om du tjänar mer än försäkringskassans tak för ersättning får du 90 procent på den del av lönen som överstiger taket.

LO-facken i Jönköping och Union to Union bjuder in till kvällsföreläsning

Hur ser arbetsförhållandena ut för våra kollegor i andra delar av världen? Vilken skillnad gör det fackliga internationella solidaritetsarbetet för fackförbund och arbetstagare i länder där orättvisorna är stora? Hur går arbetet till? Vad kan vi göra lokalt för att förbättra situationen för våra kollegor globalt?

LO-facken Karlshamn och ABF bjuder in till fika!

Den 2/10 kl 18.30 ses vi på fika i Folkets hus i Karlshamn. Under kvällen kommer vi gå igenom ABFs utbud och hur man startar en studiecirkel.

Varmt välkomna!

Inbjudan till Arbetsmiljökonferens

LO-distriktet och Unionen bjuder in till arbetsmiljökonferens den 25 oktober.

LO Fakta - Arbetslivet i siffror

LO-Fakta

LO Play

Hur får du koll på era kemiska hälsorisker på jobbet?

Professor Ann-Beth Antonsson guidar kortfattat om faropiktogram och säkerhetsdatablad. Du får på ett enkelt vis tre matnyttiga tips för direkt koll, men också till djupare kunskaper.

Nyhetsbrev från LO
Prenumerera på LOs nyhetsbrev