020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Småland och Blekinge

Studio Ståndpunkt med Johan Danielsson

I det andra avsnittet gästar EU-samordnaren Johan Danielsson som jobbar på LOs kansli.

Avslagen på sjukpenning ökar

Andelen personer i våra län som fått avslag på sin ansökan om sjukpenning har ökat markant enligt en analys från LO. LO riktar nu skarp kritik mot hur sjukförsäkringen har hanterats de senaste åren, vilket har lett till att framförallt kvinnliga LO-medlemmar hamnat i kläm.

Samtal om arbetsmarknadssituationen i Jönköping och Småländska Höglandet

Under senaste tiden har ett antal arbetsgivare dragit i handbromsen och meddelat att man har en övertalighet i sina verksamheter. Det leder till att många av LO-förbundens medlemmar löper hög risk för arbetslöshet.

LOs valplattform till EU-valet

Nu har LOs valplattform till Europaparlamentet släppts!

Facket Försäkrarkonferens 2019

LO-Centralt och LO-distriktet i Småland och Blekinge inbjuder till en Facket Försäkrarkonferens den 12-13 mars 2019.

LO Fakta - Arbetslivet i siffror

LO-Fakta

LO Play

Slaget om Europa – vad står på spel?

Högerpolitik har skapat otrygghet och växande klyftor inom EU. Eurokrisen, flyktingkrisen och Brexit har satt EU i gungning. Genom hatretorik och konspirationsteorier försöker nationalistister och högerpopulister mobilisera de missnöjda och oroliga. Vad står på spel i valet till Europaparlamentet i maj? Hur kan arbetarrörelsen bemöta hoten?

Nyhetsbrev från LO
Prenumerera på LOs nyhetsbrev