020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Småland och Blekinge

LOs 115 åtgärder för ökad jämlikhet

En ny skattepolitik, lärfritids och ett statligt byggbolag. Efter tre års arbete presenterar LO i dag 115 förslag för ökad jämlikhet.

LO-distriktet bjuder in till frukostmöte

Häller upp bensin

LO-distriktet bjuder in till frukostmöte i Vimmerby, Oskarshamn, Växjö, Ronneby och Jönköping.

LO söker chef till LO-distriktet i Småland och Blekinge

Landsorganisationen, LO, är en facklig centralorganisation med 14 medlemsförbund och ca 1,5 miljoner medlemmar. LO har till uppgift att samordna medlemsförbundens arbete för rättvisa löner, goda arbetsvillkor och arbete åt alla. På kansliet i Stockholm arbetar ca 100 personer. Dessutom finns LO regionalt och lokalt genom LO-distrikten och LO-facken i kommunerna.

Arbetsmiljökonferens 24 oktober

LO-distriktet och Unionen bjuder in till arbetsmiljökonferens den 24 oktober.

Har du frågor om sommarjobbet? Ring Fackets Hjälptelefon!

När många går på sommarledighet ser sommarjobbarna till att hålla igång Sverige. För många är det första jobbet och det är både spännande och frigörande. Men det finns också många frågor.

LO Fakta - Arbetslivet i siffror

LO-Fakta

LO Play

Parternas uppgörelse om strejkrätten, del 1 - fackliga grundfrågor

Under senare år har konflikterna i hamnarna och förändringarna av strejkrätten fått mycket uppmärksamhet i massmedia. Det hävdas att det är David mot Goliat. Stora står mot de små. Etablissemang mot vanligt folk. Men verkligheten är sällan entydig.

Nyhetsbrev från LO
Prenumerera på LOs nyhetsbrev