Seminarium: Vägen till full sysselsättning och rättvisare löner

Arbetsmarknad Sverige behöver en ny politik som förenar full sysselsättning och rättvisa löner med dagens öppna ekonomi. Det är utgångspunkten för LOs kongressrapport Vägen till full sysselsättning och rättvisare löner. Rapporten presenteras och diskuteras vid ett seminarium på Jönköpings universitet.

Fler ska få möjligheten att arbeta. LOs kongressrapport visar vägen.
Fler ska få möjligheten att arbeta. LOs kongressrapport visar vägen. Foto: Lars Forsstedt

Seminarium om LOs kongressrapport

Vid seminariet presenteras LOs nya kongressrapport som innehåller politiska förslag för att öka sysselsättningen och skapa rättvisa löner. Medverkar gör LOs ordförande Karl-Petter Thorwaldsson samt LO-ekonomen Åsa-Pia Järliden Bergström.

Paneldiskussion

Seminariet inleds med en kortare dragning av rapporten och därefter följer en paneldiskussion med följande medverkande:

Karl-Petter Thorwaldsson, LOs ordförande
Åsa-Pia Järlidén, LO-ekonom
Dan Sylvebo, ledarskribent, Jönköpings-posten
Lina Bjerke, doktor i nationalekonomi, Jönköpings University

Moderator: Dan Mattsson, LO-distriktet

Dag: onsdag 9 september

Tid: kl. 11.45-12.45 (enklare mat och dryck från kl. 11.20 i foajén)

Plats: Jönköpings University, Tvetasalen, Hc113 HLK

Företrädare för fackföreningsrörelsen, politiken, näringslivet, media, universiteten och andra intressegrupper är välkomna till seminariet.

Välkommen med anmälan för enklare mat senast fredag 4 september. Anmälan sker till lo-jonkoping@lo.se eller 036-10 04 55.

Läs mer om LO-kongressen 2016 här.

Jonas Wall