Facklig utbildning

Facklig utbildning Förra veckan genomfördes en kassör, sekreterare och ordförande - utbildning i Kalmar, Växjö och Karlskrona. Ca 10 deltagare per kurs och blandad facklig närvaro som IF Metall, Handels, SEKO, Fastighet, Byggnads och GS. Utvärderingarna kan sammanställas med lärorikt och intressant, bra utbildning och upplägg.

Lars Forsstedt

LO-distriktet ihop med ABF och förbundsavdelningarna planerar, genomför och utvecklar den regionala tvärfackliga

utbildningsverksamheten, säger Mats Griph,ombudsman på LO-distriktet Sydost

Den fackliga utbildningen ska genom en gemensam studieorganisation ge medlemmar och förtroendevalda kunskap och

kompetens att möta utmaningar. En stark fackföreningsrörelse behöver väl utbildade medlemmar och förtroendevalda för att utveckla det framtida arbetet.

Kicki Stamblad