Inbjudan till Vinna val

Temat kommer att kretsa kring de stora ödesfrågorna i vår tid. Hur samtalar vi med våra arbetskamrater om svåra och viktiga politiska frågor? Hur påverkar vi vår omgivning till att rösta samt argumentera för fackföreningens idéer och politiska krav?

Vinna val är en två-dagars utbildning för dig som ska föra politiska samtal i valrörelsen, oavsett om det sker per telefon, på arbetsplatser eller vid fikabord. Utbildningen kommer ge dig kunskaper både i fackföreningsrörelsens politiska agenda såväl som insikt i konsten att föra politisk kommunikation.

Målgrupp: Förbundens förtroendevalda som ska genomföra politiska samtal i valrörelsen

Ekonomi: LO-distriktet står för konferenskostnader och ersätter deltagaren med utbildningsarvode och resor. Utbildningsarvodet är 1 336 kr/dag och är skattepliktigt.

Utbildningstillfällen: 5-6 mars Jönköping, 13-14 mars Kalmar, 20-21 mars Oskarshamn, 27-28 mars Vimmerby, 3-4 april Nässjö, 9-10 april Karlshamn, 10-11 april Växjö, 11-12 april Värnamo,

16-17 april Karlskrona, 19-20 april Ljungby, 2-3 maj Jönköping, 7-8 maj Växjö.

Låter detta intressant kontakta då din fackliga organisation för en anmälan som i sin tur vidarebefodrar till LO-distriktet.

Kicki Stamblad